Har du fått innsyn i dine adopsjonsdokumenter, og fortsatt er bekymret for at det har skjedd noe galt under din adopsjonsprosess, kan du sende oss en henvendelse.
I henvendelsen bør du forklare hvorfor du er bekymret for at noe galt kan ha skjedd i din adopsjonssak. Vi vil da undersøke saken din nærmere og hjelpe deg så godt vi kan.
For å sende inn henvendelse om bekymring, kan du kontakte oss via elektronisk post eller ordinær post.
Vi trenger at du skriver til oss og legitimerer deg for å kunne behandle meldingen din. Det er fordi vi av personvernhensyn må være trygge på at vi gir ut personsensitiv informasjon kun til deg, og ikke til noen som bare utgir seg for å være deg.
Slik tar du kontakt via elektronisk post:
- Logg inn i eDialog
- Opprett ny melding og skriv: "Bekymret for adopsjon" i emnefeltet
- I meldingen må du legge ved kopi av gyldig identifikasjon, for eksempel pass, førerkort, ID-kort eller bankkort med bilde. Dokumentet må være i PDF-format og lastes opp som et vedlegg i eDialog.
Slik tar du kontakt via ordinær post:
Send oss et brev til følgende postadresse:
Bufdir - Adopsjon, Postboks 2233, 3103 Tønsberg
Du må legge ved bekreftet kopi av din legitimasjon med bilde, for eksempel pass, førerkort eller ID-kort. Kopien må være bekreftet av en offentlig tjenesteperson eller advokat. Med offentlig tjenesteperson mener vi her en arbeidstaker som er ansatt i statens tjeneste og som ikke er embetsmann, statsråd eller statssekretær.
Trenger du hjelp, kan du kontakte oss via telefon:
Ring sentralbordet på 466 15 000 og be om å bli satt over til adopsjonsteamet.