Tid:
17 februar 2021 18.00 - 20.00
Sted:
Skipsbyggerhallen, Bergen
Adresse:
Solheimsgaten 15, 5058 Bergen

Informasjonsmøte om hva det innebærer å være fosterhjem, og hvem som kan bli fosterforeldre.

Du får nyttig informasjon og mulighet til å stille spørsmål. Du binder deg ikke til noe ved å delta på et informasjonsmøte.

Rådgiver fra Fosterhjemstjenesten i Bergen orienterer om fosterhjemsarbeid og svarer på dine spørsmål om hva det innebærer å ta på seg en fosterhjemsoppgave. En fosterforelder og en som har bodd i fosterhjem vil også dele sine erfaringer med deg.

Dette får du vite mer om:

  • Hvem er fosterbarna?
  • Hvorfor må barna flytte fra foreldrene sine?
  • Hvem kan bli fosterforeldre?
  • Hvordan blir du fosterforelder?
  • Hvem må du samarbeide med?
  • Økonomi og rettigheter
  • Kort om beredskapshjem og familiehjem

Det avholdes flere informasjonsmøter i løpet av året i Bergen. 

I tillegg til de oppsatte informasjonsmøtene, holder Fosterhjemstjenesten også informasjonsmøte utfra dine ønsker, enten hjemme eller på kontoret. Vi gir også informasjon til grupper, lag og organisasjoner. 

Det vil hjelpe oss i planleggingen av møtet dersom vi vet omtrent hvor mange som kommer. Derfor ber vi deg om å melde deg på. Men det er også anledning til å møte opp dersom du ikke har rukket å melde deg på.

På forsiden til Fosterhjemstjenesten i Bergen kan du blandt annet få informasjon om kurs og opplæring, og om barn og unge som venter på fosterhjem.

Møteplass

Skipsbyggerhallen på Danmarksplass - Solheimsgaten 15, 5058 Bergen

Ansvarlig for møtet

Rådgivere ved Fosterhjemstjenesten i Bergen. Ta kontakt på e-post fosterhjem-bergen.vest@bufetat.no, eller telefon 466 19 000 dersom du har spørsmål om informasjonsmøtet.

Påmelding til informasjonsmøte

Obligatoriske felter er merket med *.